Monday, August 16, 2010

Kasih Sayang Ibu & Abah

Salam sayang dari anakmu kepada ibu dan abah yg tersayang....

Aku ingin mengucap terima kasih kpd ibu dan abh kerana sgup berkorban ape shj demi ank2 nya...
Ibu......kau lah sinar hidup ku...kau telah mengandungkan ku selama 9bln 10 hri...kau menjaga,kau mendidik sehingga aku berjaya sehingga ke hari ini......abah.....kau pula bagaikn lilin yg menerangkan hidupku...kau sanggup berkerja kuat demi mencari nafkah untk anak dan isteri....dari aku kecil sehingga lah sekrg abah sgup korbankan ape shj demi kesenangan ank2nya....Aku rasa amat bersyukur memperoleh ibu bapa yg slalu mengambil berat dan memberi kasih syg sepenuhnya kepada along dan aku....Ku masih inagt lg dlm memori ku,semasa kecil aku dan along terlalu nakal sehinggakn kami pernah kene pkul dgn tali pinggang disebbkan tak solat...al maklum la masa budak2...heheheheh....pernah jugak aku dan along kene sebat dgn rating kayu itu pn kami degil tak dgr ckp...ibu ckp jgn pegi laut sbb aiar tgah pasang...Allah masih syg kn aku,kalu tak aku da mati lemas....Itu lah kasih syg ibu dia pkul mmg la mrh tp sbnrnya dlm lubuk hati dia amat menyanyangi ank2nya....Tiba mlm menjelma ibu masuk ke bilik,ibu menyapu minyak ke badan kami...Ketika itu,aku melihat ibu menjijihkan air matanya kerana sedih melihat kami...Aku dan along cpt2 mintak maaf dan berjajnji tak akan buat lagi...Sehingga kami besar,aku dan along susah nk kuar rumah... Hehehhehe....ada lagi...masa aku umo 4thun aku ni malas nk g ngaji,tak mcm along die rjin....sbb tu die hbs cpt...Aku bkn mls tp tkut la,sbb atuk aq garang sgt...tp garang2 nk pndai...Wlupn aq mls ngaji dlm mase 4thun aq da hbs ngaji...Tgok skrg aq lak mencurahkan ilmu kpd bdk2 kmpg...Aq da menjadi guru ngaji tp tak la pndai sgt mcm along...Itu lah org ckp biar mase kecik kita kene mrh ke ape,dah besa nmpk tak hasilnya.....hahahahah....Alhmdulillah ibu abh telah bnyk memberi dorongan agma kpd aku dan along...Sebb itu lah kami nie mcm terkong2 la nk wt pape...tp tak bermakna ibu abh tak bg sbb dia mrh,mreka thu ape akn terjadi pd sesuatu pd kita...Tol x????Kita sbg ank kena la dgr nsht ibu bpa bru lah hdup nie berkat....
Kasih syg ibu dan abh berbeza,kalu ibu dia ske bg nsht utk ank2 die,tp abh ni lain sikit die nie diam tp kasih syg die sguh mendalam...Abh sgup wt ape shj utk ank2 nya...Sampaikn aku dan along da msuk IPT die bekrja kuat untk mencari rezeki...Abh ibu sgup mkn simple2 je,bkn ape nk jimat duit nk bg ank2 nya duit mkn kt kolej...tp kami tak meminta.....
sekarang nie abh kene keje lbh sikit nk cari duit lbh utk abg aku pergi jordan bln dpn.....erm sedinhya smgu je dpat raya dgn along...Lpas nie 2thun along tak ada....Dia da merantau jauh....Aku da xdpt nk gduh & gurau2 dgn dia lg....huwaaaaaaaaaaaaaaaa.......tp xpelah dia pergi utk mencari ilmu bkn melancong.....
erm da la itu jelah yg dpt aku luahkn....tp aku tak akn melupakan kasih syg seorang ibu dan abh sejak aku kecil sehinggalah hari ini........
SALAM SAYANG DARI ANAKMU NURUL AINI KEPADA IBU DAN ABH...................
Pengajaran bagiku,apabila ibu dan abah mrh tak bererti mereka membenci kita malah di sudut hati mereka terlalu menyanyangi ank2nya.

No comments:

Post a Comment